Rabu, 24 Februari 2016

Assalamualaikum...

      Mengikut setengah muzhab kristian padri-padri mereka adalah orang-orang yang suci. Mereka tinggal digereja dan monastry, mereka tidak dibenarkan berkahwin untuk menjaga kesucian diri mereka. Mereka boleh menikahkan pasangan suami isteri, mengampunkan orang-orang yang berdosa dan mengepalei sembahyang di gereja dan lain-lain lagi. Jika terpaksa meninggalkan alam paderi dan berkahwin kemudiannya memperoleh anak, anak-anak mereka dipanggil anak-anak tuhan. 

      Berhubung dengan tajuk di atas ini merupakan satu dakyah kaum gereja untuk menyesatkan kaum muslimin.Mengikut pendapat mereka, kalimah Allah itu terbitnya daripada kedua kemaluan ibubapa mereka.

      Berlainan dengan pendapat islam yang tidak menerima pendita,tetapi memegang Quran dan hadis sebagai sumber iman mereka.Allah itu satu tidak beranak dan diperanakkan.Segala manusia adalah hamba Allah, dan berdiri di akhirat esok dihadapan Allah tiada membawa sesiapapun bersama.Orang-orang islam yang mempercayai dakyah ini haruslah bertaubat dan bersyahadat semula.Mudah-mudahan tuhan mengampuni dosa mereka.INSYALLAH.25-2-2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan